naar pag. 6
zal daarom geen sprake kunnen zijn.
9.    De Gemeente ziet meer in het algemeen niet in waarom automobilisten hun auto juist in de Prinses Irenebuurt zullen plaatsen. Ieder deel van de stad Amsterdam heeft wat dit betreft zijn aantrekkingskracht; sommige buurten als gevolg van winkelvoorzieningen, andere als gevolg van uit­gaansmogelijkheden. De Prinses Irenebuurt vormt wat dit betreft geen uitzondering. Wat betreft de beweerdelijke 'scheve verhouding' tussen werknemers en bewoners in de Prinses Irenebuurt, beperken eisers zich (in alinea 17 CvR) tot blote stellingen, waarvan zij ook geen bewijs aan­bieden. De Gemeente betwist deze cijfers.
10.  In dit kader wenst de Gemeente erop te wijzen dat in bepaalde delen van de Prinses Irenebuurt, onder andere de Prinses Irenestraat, sinds enkele jaren reeds een regeling van betaald parkeren geldt. Indien een groot deel van de parkeerplaatsen in deze straten steeds bezet zou zijn, zou dit aan­leiding kunnen zijn om te verwachten dat, indien volgend jaar ook elders in de Prinses Irenebuurt tegen betaling zal kunnen worden geparkeerd, van deze mogelijkheid grootschalig gebruik zal worden gemaakt. De desbetreffende plaatsen zijn echter niet voortdurend bezet: een bezet­tingsgraad van meer dan een kwart van de parkeerplaatsen is een uitzon­dering! Van deze stelling biedt de Gemeente bewijs aan middels een op­neming van de situatie ter plaatse, doch de Rechtbank zal dit ook uit ei­gen ervaring bekend kunnen zijn.
11.  Ook een overlast, veroorzaakt door het "Parkadammer" -systeem, zoals door eisers wordt betoogd, is niet te verwachten. Dit systeem behelst niets meer dan een 'persoonlijke parkeermeter': in plaats van een betaling via het parkeerautomaat, worden de kosten van het parkeren door middel van een klein apparaatje in mindering gebracht op het tegoed op een smartcard. Van een korting ten opzichte van de prijs die men via een parkeerautomaat betaalt, is geen sprake.
12.  Voor het - onwaarschijnlijke - geval dat zich, na beëindiging van het be­langhebbendenparkeren toch enige parkeerproblemen zouden voordoen, merkt de Gemeente op dat de bewoners van vele, vele gebieden in Am­sterdam deze zullen herkennen. In een groot deel van Amsterdam is het 's avonds een probleem om een parkeerplaats te vinden en voor een fors aantal vergunningsgebieden bestaat een wachtlijst om in aanmerking te komen voor een parkeervergunning. Voor de mogelijkheid van het ont­staan van deze problemen die — in de huidige tijd - eigen zijn aan een grote stad als Amsterdam, heeft de Gemeente de bewoners van de Prinses