naar pag. 7
"Who's afraid of blue, red and local" waarin op pagina 3 (productie 17) is aan­gegeven dat het systeem van belanghebbendenparkeren in de Prinses Irenebuurt moet worden behouden teneinde de parkeerdruk van het NS station Zuid en WTC te kunnen weerstaan. Ter vergadering van 8 april 2002 is deze raadsop­dracht vastgesteld door de Raad.
9.        In het concept voor de Nota Parkeren in ZuiderAmstel d.d. januari 2003 is te­vens door het Dagelijks Bestuur de afgegeven garantie met zoveel woorden herbevestigd door als doelstelling op te nemen de bewoners in de omliggende woonbuurten van de Zuidas zoveel mogelijk te beschermen tegen de parkeer-overlast (productie 18, p. 2 onderaan).
10.      In het concept Zuidasaccenten d.d. 14 augustus 2003, dat in oktober 2003 vast­gesteld zal worden en is opgesteld door het stadsdeel ZuiderAmstel, Projectbu­reau Sector Ontwikkeling, wordt nog eens aangegeven dat de parkeerdruk de komende jaren toe zal nemen maar dat ZuiderAmstel er alles aan wil doen om de parkeerdruk vanuit de Zuidas op de bestaande woonwijken te voorkomen (productie 19).
11.      In de procedures op grond van de Wet op de Ruimtelijke Ordening of de Wo­ningwet die zijn gevoerd om nadere kantoorbebouwing rond de Zuidas (vergro­ting WTC, bouw tweede WTC, uitbreiding NS- en Metrostations, verdubbeling Atrium, nieuwbouw gerechtsgebouw, nieuwbouw ABN/AMRO hoofdkwartier, twee 65 meter hoge torens aan het Zuidplein en vestiging assurantiebeurs) mo­gelijk te maken is tenslotte steeds, al dan niet expliciet, uitgegaan van de gel­digheid van de gegeven garantie en van het bestaan van de parkeerregeling, zo­dat in die procedures de te verwachten parkeeroverlast in de Prinses Irenebuurt geen issue was. Dat zou anders zijn geweest indien de gemeente kenbaar zou hebben gemaakt voornemens te zijn de gegeven garantie te herroepen. Dat heeft