zij niet gedaan. Ook op deze wijze is van gemeentewege de parkeerregeling herbevestigd.
Het belang en het voorkomen van de parkeeroverlast
12. Uit het voorgaande blijkt dat de gemeente de garantie bij herhaling heeft herbevestigd. Ook in de Conclusie van Antwoord onderschrijft de gemeente sub 21 het belang van het voorkomen van parkeeroverlast en bevestigt zij dat zij dit belang nog steeds serieus neemt. De gemeente lijkt deze garantie ook gestand te willen doen.
13. Uit de Conclusie van Antwoord blijkt echter dat de gemeente de mening is toegedaan dat de kans dat er na invoering van betaald parkeren in de Prinses Irene-buurt overlast zal zijn zeer beperkt is (sub 22 Conclusie van Antwoord).
14. Door het afschaffen van de parkeerregeling en het invoeren van betaald parkeren doet de gemeente de garantie - het voorkomen van parkeeroverlast - niet gestand. Uit het gelijkschakelen van het regime in deze buurt met het regime dat overwegend elders in Amsterdam geldt (zie hierna sub 23), waarvoor geen garantie is afgegeven, volgt reeds dat de gemeente de garantie niet gestand doet.
15. Bovendien is, anders dan andere buurten, deze buurt méér dan ooit een (door de sub 11 beschreven Zuidas-ontwikkelingen) ernstig bedreigde zone voor wat betreft parkeeroverlast. Er is weinig fantasie voor nodig om de gevolgen in te zien van het afschaffen van de bestaande regeling. Het zal hier, net als in het centrum, schier onmogelijk zijn een parkeerplaats te vinden en de wachtlijsten voor een vergunning zullen eindeloos zijn, mede tengevolge van het grote aantal bedrijfsvergunningen die worden afgegeven aan in de Zuidas gevestigde bedrijven.
|
||
|
||