Buurtstencil          november 2002                                                         pag. 2

(vervolg parkeren)
In september jl. stuurden wij een uitvoerige motivering van onze bezwaren aan het Stadsdeel. Dit bezwaarschrift kunt u in zijn geheel opvragen via onze website: www.geocities.com/irenebuurt.
Tot op heden bleef ook deze brief onbeantwoord. Intussen heeft onze advocaat het Stadsdeel gesommeerd zich te houden aan de wettelijke termijn waarbinnen op bezwaarschriften dient te worden beslist. In ons geval loopt deze af op 26 november 2002. Zo niet dan zullen wij ons wenden tot de Voorzieningenrechter en vragen om vernietiging van het besluit. Ambtenaren en politici van het Stadsdeel, die wij om commentaar vroegen, zeggen dat men nog op deze zaak studeert, omdat het erg ingewikkeld is, want de Centrale Stad weigert aan een oplossing mee te werken. 
Wij houden u op de hoogte van de verdere ontwikkelingen. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Structuurplan Amsterdam
Kiezen voor stedelijkheid

Een structuurplan is het kader voor de beoordeling van bestemmingsplannen in de stad. Om de paar jaar wordt een nieuwe versie gemaakt. De gemeente trekt daar ruim tijd voor uit, met voorbereidende notities, discussie en inspraakbijeenkomsten. Een structuurplan moet weer passen binnen een streekplan, dat door de provincie wordt vastgesteld. De Vereniging Beethovenstraat / Parnassusweg heeft deelgenomen aan de voorbereidende bijeenkomsten, maar is niet tevreden over de inhoud van het plan voor zover het onze buurt betreft. Onze buurt wordt namelijk toegevoegd aan het Zuidas-gebied, als 'grootstedelijk kerngebied'. Wij hebben meerdere malen zowel informeel als formeel onze bezwaren hiertegen verwoord. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Superkort samengevat luidde onze vraag: 
Wat zijn uw plannen met onze buurt? Onze buurt ligt in de schaduw van de Zuidas. Volgens de plannen van de gemeente zijn wij een grootstedelijk kerngebied. Wil de gemeente daarmee de weg vrij maken voor hoogbouw langs het Zuideramstelkanaal? Dat zou betekenen dan de bewoners van de Prinses Irenebuurt in 2010 weg moeten zijn?! En voor bewoners van de Stadionkade dat hun uitzicht definitief weg is?! In dezelfde plannen hebben wij opnieuw laten weten tegenstander te zijn van meer afslagen van de A10 en al helemaal van een afslag door het Beatrixpark. Daarnaast hebben wij gepleit voor een veilige hoofdnetfietsroute van oost naar west. 
 

                                     naar pag. 3