(vervolg parkeren)
In september jl. stuurden wij een uitvoerige
motivering van onze bezwaren aan het Stadsdeel. Dit bezwaarschrift kunt
u in zijn geheel opvragen via onze website: www.geocities.com/irenebuurt.
Tot op heden bleef ook deze brief onbeantwoord.
Intussen heeft onze advocaat het Stadsdeel gesommeerd zich te houden aan
de wettelijke termijn waarbinnen op bezwaarschriften dient te worden beslist.
In ons geval loopt deze af op 26 november 2002. Zo niet dan zullen wij
ons wenden tot de Voorzieningenrechter en vragen om vernietiging van het
besluit. Ambtenaren en politici van het Stadsdeel, die wij om commentaar
vroegen, zeggen dat men nog op deze zaak studeert, omdat het erg ingewikkeld
is, want de Centrale Stad weigert aan een oplossing mee te werken.
Wij houden u op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.
|
Structuurplan Amsterdam
Kiezen voor stedelijkheid
Een structuurplan is het kader voor de beoordeling
van bestemmingsplannen in de stad. Om de paar jaar wordt een nieuwe versie
gemaakt. De gemeente trekt daar ruim tijd voor uit, met voorbereidende
notities, discussie en inspraakbijeenkomsten. Een structuurplan moet weer
passen binnen een streekplan, dat door de provincie wordt vastgesteld.
De Vereniging Beethovenstraat / Parnassusweg heeft deelgenomen aan de voorbereidende
bijeenkomsten, maar is niet tevreden over de inhoud van het plan voor zover
het onze buurt betreft. Onze buurt wordt namelijk toegevoegd aan het Zuidas-gebied,
als 'grootstedelijk kerngebied'. Wij hebben meerdere malen zowel informeel
als formeel onze bezwaren hiertegen verwoord.
|
Superkort samengevat luidde onze
vraag:
Wat zijn uw plannen met onze buurt? Onze buurt
ligt in de schaduw van de Zuidas. Volgens de plannen van de gemeente zijn
wij een grootstedelijk kerngebied. Wil de gemeente daarmee de weg vrij
maken voor hoogbouw langs het Zuideramstelkanaal? Dat zou betekenen dan
de bewoners van de Prinses Irenebuurt in 2010 weg moeten zijn?! En voor
bewoners van de Stadionkade dat hun uitzicht definitief weg is?! In dezelfde
plannen hebben wij opnieuw laten weten tegenstander te zijn van meer afslagen
van de A10 en al helemaal van een afslag door het Beatrixpark. Daarnaast
hebben wij gepleit voor een veilige hoofdnetfietsroute van oost naar west.
naar
pag. 3
|